Wydawca treści
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwa Namysłów,
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 14 A, 46-100 Namysłów
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
-
Wejście główne tzw. A do budynku siedziby nadleśnictwa znajduje się od strony ulicy Marii Skłodowskiej-Curie i prowadzi bezpośrednio z wewnętrznej drogi dojazdowej, biegnącej wzdłuż budynku. Do drzwi wejścia głównego wchodzi się 3-stopniowymi schodami zakończonymi dużym podestem. Przy schodach podjazd dla osób niepełnosprawnych. Za drzwiami głównymi znajdują się wiatrołap i kolejne drzwi prowadzące do hallu głównego na parterze budynku. Wokół wejścia głównego i w wiatrołapie zapewniono swobodę poruszania się osobom z niepełnosprawnościami. Pozostałe wejścia, tzw.: B, C, D, E to wejścia do pomieszczeń służbowych i technicznych nadleśnictwa i są niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby nadleśnictwa).
-
Na drzwiach wejściowych i wewnętrznych za wiatrołapem umieszczono informację z numerem telefonicznym pozwalającym na bezpośredni kontakt z sekretariatem nadleśnictwa.
-
W pomieszczeniu sąsiadującym z wiatrołapem, pomieszczenie portierni – PAD w którym w okresie od marca do października, w godzinach od 900 do 1500 można uzyskać podstawowe informacje na temat pracy biura nadleśnictwa.
-
Za drzwiami wejściowym do hallu głównego zlokalizowanego na parterze siedziby, na ścianie zawieszona jest tablica informacyjna z nazwami działów i numerami pokoi w których urzędują ich pracownicy.
-
Dostępność do piętra zapewniają dwie klatki schodowe prowadzące z hallu głównego na parterze.
-
Sekretariat nadleśnictwa znajduje się na piętrze budynku po jego drugiej stronie patrząc od wejścia głównego.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
-
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko hall główny i pomieszczenia na parterze.
-
W budynku nie ma windy.
-
Istnieje możliwość wniesienia wózka osoby niepełnosprawnej na piętro.
-
Korytarze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
-
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
-
Z powierzchni komunikacyjnych hallu głównego na parterze budynku oraz korytarza na piętrze wydzielono umeblowane części, służące za poczekalnie dla klientów nadleśnictwa.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
-
Węzeł sanitarny (toaleta) dla osób niepełnosprawnych znajduje się po prawej stronie hallu głównego na parterze budynku.
-
W budynku, za wyjątkiem podjazdu do drzwi wejścia głównego, brak jest pochylni i platform.
-
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
-
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
-
W godzinach od 710 do 1510 pojazdy klientów nadleśnictwa mogą być parkowane na 2. parkingach nadleśnictwa usytuowanych w sąsiedztwie budynku siedziby.
-
Całodobowo czynne jest miejsce postojowe, poza ogrodzeniem przy drodze wjazdowej na posesję z siedzibą.
-
miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zostało wyznaczone na parkingu położonym naprzeciw wejścia głównego do budynku siedziby.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
-
Po budynku można poruszać się z psem przewodnikiem lub psem asystującym.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
-
Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim.
-
Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
-
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
-
Brak w budynku oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje dotyczące dojazdu.
-
Postój taksówek przy dworcu autobusowo-kolejowym, Namysłów, ul. Dworcowa 1, tel. 77 410 02 00.
Inne istotne.
-
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 77 419 05 05 lub e-mailowo na adres namyslow@katowice.lasy.gov.pl