Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

 

Siedziba Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwa Namysłów,
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 14 A, 46-100 Namysłów

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

  • Wejście główne tzw. A do budynku siedziby nadleśnictwa znajduje się od strony ulicy Marii Skłodowskiej-Curie i prowadzi bezpośrednio z wewnętrznej drogi dojazdowej, biegnącej wzdłuż budynku. Do drzwi wejścia głównego wchodzi się 3-stopniowymi schodami zakończonymi dużym podestem. Przy schodach podjazd dla osób niepełnosprawnych. Za drzwiami głównymi znajdują się wiatrołap i kolejne drzwi prowadzące do hallu głównego na parterze budynku. Wokół wejścia głównego i w wiatrołapie zapewniono swobodę poruszania się osobom z niepełnosprawnościami. Pozostałe wejścia, tzw.: B, C, D, E to wejścia do pomieszczeń służbowych i technicznych nadleśnictwa i są niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby nadleśnictwa).

  • Na drzwiach wejściowych i wewnętrznych za wiatrołapem umieszczono informację z numerem telefonicznym pozwalającym na bezpośredni kontakt z sekretariatem nadleśnictwa.

  • W pomieszczeniu sąsiadującym z wiatrołapem, pomieszczenie portierni – PAD w którym w okresie od marca do października, w godzinach od 900 do 1500 można uzyskać podstawowe informacje na temat pracy biura nadleśnictwa.

  • Za drzwiami wejściowym do hallu głównego zlokalizowanego na parterze siedziby, na ścianie zawieszona jest tablica informacyjna z nazwami działów i numerami pokoi w których urzędują ich pracownicy.

  • Dostępność do piętra zapewniają dwie klatki schodowe prowadzące z hallu głównego na parterze.

  • Sekretariat nadleśnictwa znajduje się na piętrze budynku po jego drugiej stronie patrząc od wejścia głównego.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

  • Dla osób na wózkach dostępny jest tylko hall główny i pomieszczenia na parterze.

  • W budynku nie ma windy.

  • Istnieje możliwość wniesienia wózka osoby niepełnosprawnej na piętro.

  • Korytarze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

  • Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.

  • Z powierzchni komunikacyjnych hallu głównego na parterze budynku oraz korytarza na piętrze wydzielono umeblowane części, służące za poczekalnie dla klientów nadleśnictwa.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

  • Węzeł sanitarny (toaleta) dla osób niepełnosprawnych znajduje się po prawej stronie hallu głównego na parterze budynku.

  •  W budynku, za wyjątkiem podjazdu do drzwi wejścia głównego, brak jest pochylni i platform.

  • W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

  • W godzinach od 710 do 1510 pojazdy klientów nadleśnictwa mogą być parkowane na 2. parkingach nadleśnictwa usytuowanych w sąsiedztwie budynku siedziby.

  • Całodobowo czynne jest miejsce postojowe, poza ogrodzeniem przy drodze wjazdowej na posesję z siedzibą. 

  • miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zostało wyznaczone na parkingu położonym naprzeciw wejścia głównego do budynku siedziby.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

  • Po budynku można poruszać się z psem przewodnikiem lub psem asystującym.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

  • Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim.

  • Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

  • Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.

  • Brak w budynku oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dotyczące dojazdu.

  • Postój taksówek przy dworcu autobusowo-kolejowym, Namysłów, ul. Dworcowa 1, tel. 77 410 02 00.

Inne istotne.

  • W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 77 419 05 05 lub e-mailowo na adres namyslow@katowice.lasy.gov.pl